Mesken Tutan Dilenciler!


Yoğunluktan mıdır, kafa dinlemekten midir nedendir bilmiyorum ama uzun zamandır iki kelime yazmayalı çok oldu.
Hatta birçok kesim "hayırdır yazmıyorsun, sorun mu var?", "yazmanı bekliyoruz, yaz artık" gibi atıflarda bulununca bende dedim sahalara bi ineyim, bi yoklayayım kimler takibimde diye...

Geçtiğimiz günlerde başıma gelen hem üzüldüğüm hem kızdığım hem sinirlendiğim, kısacası bütün duyguları aynı anda yaşadığım bir olayı aktarmak istiyorum sizlere.
Çarşıya okulum gereği çok gidemesem bile, gittiğim zaman tam giden, karış karış gezen ve neler olup bittiğine bakınan bir insanım.
İşlerimi halledip, dolmuşa binmek üzere üst geçitten geçiyorum.
Geçiyorum ama bir yandan da karşılaştığım manzara karşısında adeta şok oluyorum! Adım başı dilenci, adım başı "Allah rızası için..." cümleleri yankılanıyor.
Üst geçidin girişinde bebek pusetine koyduğu bebeği ile dilenen bir kadın...
İki adım atıyorum, amcanın biri önüne mendil açmış dileniyor, birkaç adım daha atıyorum teyzenin biri üst geçidin ortasına oturmuş dileniyor.
Yolun sonuna geldiğimde ise 3 - 4 yaşlarında, önüne karton kutu koyup dilenen küçük bir çocuk...
Daha öncelerde yine üst geçitten geçerken dilencinin birinin çantamdan asılıp "para" diye bağırması üzerine korktuğumdan dolayı hiçbir şekilde dilencilere yaklaşamam.
Üzüldüğüm, kızdığım, sinirlendiğim nokta ise daha yaşına bile girmemiş bebekleri dilenirken alet eden kadınlar!
Ha birde daha konuşmayı yeni sökmüş "abi", "abla" demeyi öğrenen çocukların dilendirilmesi!
Ve işin ilginç ve düşündüren kısmı da, belediye binasının yanı başında dileniyor olmaları...
Şimdi bana dilenci dedim diye, dilenenlere laf ettim diye bir sürü kötü eleştiride bulunanlar olabilir belki. Ama arkadaşlar, bunu meslek haline getirdiklerini hiç fark etmediniz mi?
Dilencilik bir meslek değildir ve ne yazık ki küçücük çocukları bile alet ederek insanın vicdanını okşayarak para toplamaya çalışıyorlar.
Kedi fare ilişkisi gibi, zabıta dilenci ilişkisi de kısır döngü gibi yıllardır sürüyor. Zabıtalar dilencileri yakalıyor, ceza kesiyor ve ertesi gün başka bir köşe başında yine "Allah rızası için" nidaları duyuluyor.
Müdahale edilmedikçe daha çok çoğalıyor, çoğaldıkları gibi de para vermeyen insanları tartaklayacak seviyeye geliyorlar.
Bu soruna gerekli mercilerin bir an önce el atılması ümidiyle...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar