Az Ama Öz!


Merhabalar...
"Az olsun ama öz olsun" atasözünü birçoğumuz işitmişizdir...
Tüm çıplaklığı ile belli bir sözdür bu, anlamına dahi bakmaya gerek duymazsınız.
Ben bugünlerde bu atasözünü Karabük için yoruyorum.
Çünkü Karabük bu sözü bir duruş ve bir fotoğraf ile ispatladı.
Tüm Türkiye'nin de bildiği gibi 7 Şubat tarihinde, Suriye'nin Afrin kentinde yürütülen Zeytin Dalı Harekatı'nda ne yazık ki Karabük'e de ateş düşmüştü...
22 yaşındaki Piyade Astsubay Kıdemli Çavuş Ömer Bilal Akpınar'ı sadece Karabüklüler olarak değil, tüm Türkiye gözü yaşlı sonsuzluğa uğurlamıştık...
Ve tıpkı diğer şehitlerimizin cenaze töreninde olması gereken görüntüyü 'birlik' olarak göstermişti Karabük halkı.
245 bin kişilik nüfusuyla tabiri caizse büyük şehirlere bile taş çıkardı, mahşeri kalabalık görüntüsüyle...
Tüm Türkiye, düşmanıyla dostuyla BİZİ konuştu, Karabük'ü yazdı, Karabük'ü dillendirdi.
Beni de bu satırları yazmaya, sosyal medyada yapılan paylaşım itti.
Paylaşımda, iki fotoğraf vardı. Biri Karabük'teki şehidimizin cenazesinin görüntüsüydü, diğeri Pendik'teki şehidimizin cenazesinin görüntüsüydü.  Pendik'i de bilirsiniz, Karabük'ten 3 kat fazla nüfusa sahiptir.
Fotoğrafların altında üzülerek yazılan yoruma ilişti gözüm; "Biri 245 bin nüfuslu Karabük halkı, diğeri 1 milyona yaklaşmış Pendik halkı... Caminin avlusu anca dolmuş... Üzülüyorum"
Bu noktada ne söylenir, ne yazılır, ne çizilir bilmiyorum.
Ve git gide toplumda bir şeylerin yankı uyandırabilmesi için, o olayın sayısına bakıldığı bir hale geliyoruz, yine üzülüyorum.
Sayıya göre değil, giden bir cana bile üzüldüğümüz gün 'birlik' oluruz.
Çünkü bir gazimizde bizim gazimiz, bir şehidimiz de bizim şehidimiz, 10 şehidimiz de bizim şehidimiz.
Son olarak birde şunları söylemek istiyorum...
Büyük şehirlerden Karabük'e gelip, daha gördüğü bir kaç insana göre yorum yapan kesime seslenmek istiyorum.
Evet, büyük şehirler gibi katbekat nüfusa sahip değiliz.
Evet, öyle ünlü insanlar da yer almıyor bizim şehrimizde.
Evet, diğer şehirler gibi adımız öyle çok bilinmez.
Evet, Karabük denildiği zaman bazı insanlar "orası neresi" diye sorar.
Evet, havamız kirli.
Evet, küçük bir şehiriz...
Evet, Karabük sıkıcı yapılacak etkinlik yok.
Evet, Karabük'ten bir şey olmaz...
HAKLISINIZ (!)
Küçük bir şehiriz ama yüreğimiz yeter.
Ne diyordum?
AZ OLSUN AMA ÖZ OLSUN!
Nasılız?
AZ AMA ÖZ!


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar