Eğitim?

Japonya'da eğitime verilen önemi belki bir kısmınız bilirsiniz. Hatta "Kana Harada" ismi size bir çağrışım bile yapabilir? 
Bilmiyorsanız da o zaman hadi satırlarımı okumaya devam edin...

Kana Harada...
Japonya'nın Kami- Shirataki yerleşim merkezinde yaşamakta olan bir lise öğrencisi. 
Yaşadığı bölgeden geçmekte olan tren istasyonunun kapanması demek, Kana'nın eğitiminden olması demek. 
İşte her şey bu noktada başlıyor. 
Tren şirketi 3 yıl önce aldığı istasyonu kapatma kararından vazgeçiyor. 
Ne için? 
Kana Harada'nın okuluna gidebilmesi için. 
Şirket, lise öğrencisi genç kızın eğitiminden, okulundan olmaması için günde iki defa okul başlangıç ve bitiş saatlerinde sefer yapma kararı alıyor. 
"Amaan, ne hali varsa görsün" denilmiyor Japonya topraklarında. 
O coğrafyada yaşayan öğrenci sayısının azlığına, çokluğuna bakılmıyor bu karar alınırken.
Bir kişi için bile olsa, eğitime verilen önemi gözler önüne seriyorlar. 
Ama ne yazık ki benim bulunduğum coğrafyada durum böyle değil. 
Geçenlerde okumuş olduğum "Kapullu'daki Üniversite Öğrencilerinin Otobüs Çilesi" başlıklı haberlerden sonra üzülerek "eğitime verilen önem bu mu?" dedim. 
Haberin içeriğinde Karabük'ün Kapullu mahallesi Küpler mevkinde oturan üniversite öğrencilerinin, şehir içi ulaşımda sıkıntı yaşadıkları, bulundukları güzergahtan üniversiteye araç olmaması nedeniyle 4 araç değiştirdikleri yazıyordu...
İstem dışı olarak Japonya'da yaşanan bu hadise ile kendi coğrafyamda yaşananları kıyasladım.
Yahu elin memleketinde bir kişi için bile tren istasyonu kapatılmıyor, seferler işliyor da benim ülkemde neden eğitime giden yolun ulaşımında sıkıntı yaşanıyor? 
Yollar yapılıyor anlıyorum da, o yollar üzerinden benim ulaşmak istediğim yere direk araç geçmiyorsa ne yapayım ben o yolu? 
Ya birde otobüs fiyatlarına gelen zamları da hesaba katarsak, 4 araç değiştiren öğrencilerin vay ki haline vay?!
Ne diyordum? Japonya'da eğitime verilen önem diyordum. 
Ne diyordum? Ülkemin gençlerinin sıkıntısından bahsediyordum.
Ne diyordum? Ülkemde eğitime verilen önemi kıyaslıyordum.
Ne diyordum? Önem...
Ne diyordum? EĞİTİM.
E-Ğİ-TİM!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar