Çalış Gazeteci!

Tarih 15 Eylül 2014...
Günlerden Pazartesi.
Çok değil üzerinden 4 yıl geçmiş olmasına karşın kendi hayatımın ilk adımlarını atmaya başladığım günün tarihi. 

Yeni yeni hayata atılma çabasında olan, toy bir lise son sınıf öğrencisiydim o tarihte. Okullar yeni açılmış, meslek lisesinde olduğumuzdan ötürü de staj görme heyecanı içinde olan genç bir lise öğrencisi...
Aynı zamanda bu tarih benim gelecekteki duruşumu, mevkiimi, makamımı en önemlisi de mesleğimi icra edebilmek adına attığım en büyük adım olan tarihlerden bir tanesi. Yani basın sektörüne ilk adımımı attığım günler...
Öğrenme hevesim daha çok tabiri caizse meraklı Melahatlık olarak bilinir. Detaycı, yenilikçi, yaratıcı ve yazmayı seven biri oldum hep. Bunu ben değil, yakınlarım belirtir söylerler daima. Bende onların yalancısıyım!
Gazete katlamayı öğrenmek ile başlayan bir yolculuk aslında benimkisi. Ve tabi farkındayım daha kat edecek çok yol, yutacak çok tozum, tırnaklarımı geçire geçire alacağım bir dünya yolum var.
Kolay değil her saniye değişen, gelişen, büyüyen bir dünyaya ayak uydurmak. Gözünü kapatıp açtığında dersin ki 1 saniye geçti yahu! Biiiir.
Ama maalesef o bir saniye bile o kadar çok şey fark ettiriyor ki insana. Hani klasik olan ama hepimizin bildiği laf vardır ya. Bir saniyede bile bir sürü insan ölüyor/doğuyor diye. İşte tam da böyle bir dünyanın içinde, insanın olduğu her yerde değer kazanan bir meslek edinme yolundayım kendime.
Yıl olarak 3, ay olarak 36, hafta olarak 156, gün olarak bin 95, saat olarak 26 bin 280 diyerek işin hafif ama uzun gözüken yanını aktarmak istiyorum sizlere.
Gazete katlamayı öğrendiğim bu yolda, git gide işin içine gazete tasarımı da girdi. Eee zaten 4 yıldır bu işin okulunu okuyorum, tasarım yapmakta pek tabii görevim, başım üstüne.
İşler bir yıl gibi bir süreçte hafif hafif aralarda haberlere de dayansa, stajyerlik dönemimi basın sektöründe bu şekilde ilerlettim.
Liseden mezun olunca anlıyor insan yaşamı!
Bulunduğumuz güne yada bulunduğumuz yere kazık çakıp orada yaşayacak/yaşlanacak değiliz ya, mezun olduk işin sonunda liseden.
O yıl, üniversite sınavında bir dikiş tutturamayan ben, çalışmış olduğum gazetede işe başladım ve bir yerlerden tutunma ihtiyacı içerisinde olarak, iş hayatına atıldım.
Başlarda yine tasarımcılık olsa da işin ucu her halükarda muhabirliğe/yazarlığa/editörlüğe hatta ve hatta kameramanlığa dahi dokunuyordu. Bende bi de "elimi sürmem" diye bir alışkanlıkta yoktur, iyi ki de yoktur. Meraklı ruhum sayesinde her çiçekten bal aldım işin özü.
O dönemlerde yanımda çalışan gazeteci arkadaşlarımın sayesinde az çok bilgi birikimi elde ederek kendi yağımla kavrulmaya, basın sektörü içinde yoğrulmaya başladım.
Gazeteciliğin tozunu yutan vazgeçilmez bir yola giriyor derlerdi hep, öyle de oldu benim için.
En sonunda da yıllardır çabaladığım Radyo ve Televizyon Programcılığı bölümünü kazanarak, ufak tefek bilgi birikimime birikim eklemek adına Karabük Üniversitesi'nde öğrenim görmeye başladım.
Şuan adıma resmen bir "gazeteci" denilmez ama o yola yıllar önce baş koyduğumun farkındayım.
Dediğim gibi daha çok yoğrulmaya, daha çok pişmeye, daha daha daha çok tırnaklarımı bir yerlere takıp tırmanmaya çok ihtiyacım var. Ve eminim ki ne kadar çok okursam okuyayım, ne kadar çok bilirsem bileyim yine de gazetecilik mesleğini icra edebilmek adına yapılan her şey bir nevi eksik kalacak çünkü her saniye her dakika dünyanın bir ucundayken bizler, diğer ucunda mutlaka bir hadise yaşanacak.
Her yere uzanmaya, her alanı takip etmeye, her olaya koşmaya, her söze kulak vermeye, her gördüğünü ve tabi ki "en doğru ve tarafsız" şekilde aktaran, halk için, millet için çalışan, toplumun belirli kesimlerinden önce meydana gelen olaylara bizzat ya da ilk olarak veyahut ikincil ağızdan hiç fark etmeksizin olaylara tanık olan ve çarpıtmadan aktaran, milletin vicdanına doğru ve eksiksiz bir şekilde ses olan, gazetecilik mesleğini "hakkıyla" icra eden ve bu yola baş koyan bütün gazetecilerin 10 Ocak Çalışan Gazeteciler gününü kutluyorum!

Basın milletin müşterek sesidir ve basın hürdür, sansür edilemez!

Yorumlar

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ramazan bey değerli teklifiniz için çok teşekkür ederim. Müsait bir zamanımda teklifinizi değerlendireceğim. Kolay gelsin, iyi çalışmalar.

      Sil
  2. Canım isteyip dilediğin meslekte olman bu yolda emek vermen çok güzel gerçekten 😘 inanıyorum çok daha güzel yerlerde olacaksın kalemine en cokta yüreğine sağlık 💜 alanlar farklı olsada nacizane benimde bir blogum var diledigin zaman ziyaret edebilirsin memnun olurum 🙏💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli vaktinden ödün verip yazdığım satırları okuman beni çok mutlu etti. Bu yüzden ne kadar teşekkür etsem az. 😘 Tabi ki seve seve takip edeceğim, çok teşekkür ederim tekrardan 💕

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar